Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ КОТОВСЬКОГО МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ З ЛЮДЬМИ ІЗ ОБМЕЖЕНИМИ ФІЗИЧНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ
При зверненні до Котовського міськрайонного суду Одеської області осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, особи, відповідальні за організацію доступу до правосуддя повинні бути ознайомлені з правилами поведінки та спілкування з даними відвідувачами.
З питань, що стосуються людини з інвалідністю, важливо завжди пам’ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до супроводжуючої її особи.
- без дозволу людини з інвалідністю, не котити та не хапатися за візок, При потребі перенести людину у візку, запитати, за які частини візка можна брати, щоб піднімати;
- якщо людину в кріслі-візку супроводжує інша особа, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується. Якщо це стосується особи з інвалідністю, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою;
- під час спілкування з людиною з інвалідністю, обличчя мають бути на одному рівні, щоб людина почувалася комфортніше. Якщо мова йде про ознайомлення з документами, мати можливість сидіти поруч за столом;
- при з’ясуванні якої допомоги потребує людина з інвалідністю, необхідно пам’ятати, що допомога має бути ненав’язливою і не надмірною, потрібно вислухати: що і як робити. Люди на візку мають різну фізичну справність, відповідно і допомоги можуть очікувати різної;
- запропонувати свою допомогу в разі, коли у людини є проблеми при користуванні письмовими приладдями;
- при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Джерело світла не повинно бути за Вашою спиною, бо в такому випадку обличчя буде затінене;
- необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Писати треба читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;
- щоб привернути увагу людини, яка погано чує, або взагалі не чує, необхідно торкнутись її злегка за плече, або помахати до неї рукою. Починайте спілкуватись, коли Вас помітили, не варто кричати;
- якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;
- потрібно підтримувати зоровий контакт, демонструвати спокій та позитивні емоції. Говорити ясно і чітко, не змінювати теми розмови;
- якщо спілкування відбувається через сурдоперекладача, необхідно звертатись безпосередньо до співрозмовника;
- спілкуючись із незрячими людьми потрібно називати себе та всіх присутніх осіб. Описувати – де знаходитесь і попереджувати про перешкоди, які є на шляху;
- у розмові з незрячою людиною необхідно завжди звертатись безпосередньо до неї, представитися хто Ви, які маєте повноваження, після чого повинні запитати – чим можете допомогти;
- при супроводі у приміщенні, треба попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи або двері з порогом». При можливості інформувати про оточення;
- якщо незрячу людину провели до кабінету службової особи, проінформуйте, куди її привели, назвіть цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це;
- не можна замінювати читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;
- при пересуванні, потрібно обов’язково попередити про це, без дозволу не тягнути за собою, та чітко пояснити – куди потрібно іти.
- до осіб, з затримкою розумового розвитку потрібно ставитись як до особистостей, відповідальних дорослих, і не робіть висновків, що вони нічого не можуть робити.
- будьте терплячими та будьте готові пояснити інформацію більш, ніж один раз.
- намагайтесь не використовувати складних речень.
Пам’ятайте, що деякі люди з затримкою розумового розвитку віддають перевагу дотриманню певних правил чи порядку.