Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
19 жовтня 2017 року в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Одеській області, проводилося навчання для керівників апаратів та працівників апарату суду, під час якого обговорювались питання вдосконалення розгляду звернень громадян працівниками апарату суду.
Згідно з чим, 24 жовтня 2017 року з колективом Котовського міськрайонного суду Одеської області було проведено обговорення та аналіз роботи, щодо звернення громадян до суду з заявами та скаргами.
Робота з розгляду звернень громадян та організації особистого прийому в суді здійснюється відповідно до Конституції України та Закону України «Про звернення громадян», що регулює правовідносини громадян при зверненні в державні органи і органи місцевого самоврядування, а також вимогами Інструкції судового діловодства в районних, районних у містах, міських, міськрайонних судах.
Звернення громадянина - письмові пропозиції, заяви або скарги, а також усне звернення громадянина. Звернення, що надійшли в суд, підлягають обов'язковому розгляду, за винятком випадків, передбачених законом. Відмова в прийомі звернень, розгляд яких входить до компетенції суду, неприпустимий.
При розгляді звернення не допускається розголошення відомостей, що містяться в ньому, а також відомостей, що стосуються приватного життя громадянина, без його згоди. Чи не є розголошенням відомостей, що містяться в зверненні, напрямок письмового звернення до державного органу, орган місцевого самоврядування або посадовій особі, до компетенції яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Централізований облік звернень, що надійшли веде канцелярія суду. Після чого, зареєстровані звернення в той же день передаються голові суду, який відповідно до Наказу Міністерства юстиції України № 388/5 від 15 лютого 2017 року, визначає виконавця, термін розгляду і дає конкретні вказівки.
Відповідальна особа, на яку покладені вищезазначені обов’язки, в межах своїх повноважень своєчасно, всебічно та об'єктивно розглядає звернення, приймає по ним обґрунтовані та законі рішення, повідомляє заявникам про результати розгляду їх звернень.
Від так , керівник апарату суду підготовив інформацію, за період з 01.01.2017 р. по 01.10.2017 р., щодо скарг (заяв), з якими зверталися громадяни.
Звернення подавались з наступних питань:
- непогодження з судовим рішенням - 5 звернень;
- про розгляд справи без повідомлення сторони по справі - 1 звернення.
З яких, скарги Кравцова Ю.М. (4 звернення), що стосувались типових питань. Факти, які були викладені в скаргах, не мали свого підтвердження. Натомість, щоб оскаржувати рішення суду у встановленому законом порядку, ним надсилались скарги до різних інстанцій, в зв’язку з чим, ним було втрачено час, який відведено йому законом, для оскарження рішення в процесуальному порядку.
Звернення Донченко Є.С., також стосувалось з непогодженням із судовим рішенням, яке вона оскаржувала в апеляційному судді Одеської області. Але, при подачі апеляційної скарги, було виявлено недоліки, які вона не усунула у встановлений термін, в зв’язку з чим апеляційну скаргу було повернуто апелянту.
Скарга Рязанової Н.В., щодо позбавлення її права на захист є безпідставною та необґрунтованою, оскільки справи про обмеження у праві виїзду за межі України, згідно ч.2 ст. 377-1 ЦПК України, суд негайно розглядає подання, без виклику чи повідомлення сторін та інших заінтересованих осіб за участю державного виконавця, приватного виконавця.